Dzwoneczki (3-,4-latki)

Drodzy Rodzice! Kochane „Dzwoneczki”!

Choć nie możemy spotkać się w przedszkolu, to chcemy zaproponować Wam pomysły na zabawę w domu. Mieliśmy rozpocząć nowy projekt edukacyjny pt. Człowiek (Odkrywamy tajemnice zdrowia). Dlatego nasze propozycje będą związane z tym zagadnieniem.

Z chęcią zobaczymy jak bawicie się w domu. Zdjęcia mile widziane 🙂 Napiszcie do nas: p23.zostanwdomu@gmail.com

Pozdrawiamy.

Nauczycielki gr. „Dzwoneczki”

——————————————————————————————————————–

Środa 08.04.2020r.

——————————————————————————————————————–

Wtorek 07.04.2020r.

Język angielski – powtórz słówka a następnie zagraj w MEMO https://view.genial.ly/5e874abeba81d90dfb474958

MEMO https://view.genial.ly/5e83c73a260c290e397b7d9c

Materiały opracowane przez pedagogów i psychologów z PPP Nr 2 w Elblągu.Wszelkie nurtujące Państwa pytania dotyczące zamieszczonych materiałów prosimy kierować na podany adres: p23.zostanwdomu@gmail.com
Odpowiedzi na Państwa pytania udzielą specjaliści z PPP Nr 2 w Elbląg

——————————————————————————————————————–

Poniedziałek 06.04.2020r.

——————————————————————————————————————–

Piątek 03.04.2020r.

A to piosenka do posłuchania/śpiewania/tańczenia

——————————————————————————————————————–

Czwartek 02.04.2020r.

Język Angielski – przypomnij sobie piosenkę z wtorku a następnie powtórz nazwy kolorów https://view.genial.ly/5e82f6c43fea8d0db0e7c543

A oto dodatkowe materiały, o których pisałyśmy 🙂

——————————————————————————————————————–

Środa 01.04.2020r.

——————————————————————————————————————–

Wtorek 31.03.2020r.

Język angielski https://www.youtube.com/watch?time_continue=45&v=gAcDUEgMgmY&feature=emb_logo

Spring colorous letters – pokoloruj literyhttps://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/03/spring-colour-the-letters-all-groups.pdf

——————————————————————————————————————–

Poniedziałek 30.03.2020r.

——————————————————————————————————————–

Piątek, 27.03.2020r.

Magiczny worek – Co to za owoc lub warzywo?
Rodzic trzyma worek pełen różnych owoców
i warzyw. Dziecko ma zawiązane oczy i kolejno sięga
po owoc/warzywo do worka. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie owoców i warzyw poprzez dotyk, a następnie podzielenie produktów na warzywa i owoce. Dziecko określa ich kolor, kształt, porównuje wielkości. Na zakończenie dziecko z rodzicem, poprzez wyklaskanie, dzielą nazwy poszczególnych warzyw i owoców na sylaby.

Ps. Wykorzystajcie to co macie w domu. Jeżeli aktualnie owoce i warzywa akurat się skończyły, to pobawcie się z innymi przedmiotami, np. zabawkami dziecka. Chodzi o to, aby rozpoznawać tylko za pomocą dotyku konkretne przedmioty.

Sałatka owocowa/jarzynowa/zdrowe kanapki , czyli działamy wspólnie w kuchni. Zachęcamy byście wspólnie przygotowali zdrowy posiłek.

Ps. Chętnie zobaczymy wasze dzieła, więc aparaty w ruch 🙂

——————————————————————————————————————–

Czwartek 26.03.2020r.

W zdrowym ciele zdrowy duch! Dziś zapraszamy Was do gimnastyki z wesołymi zwierzakami.

——————————————————————————————————————–

Środa 25.03.2020r.

Odpowiedni ubiór także ma wpływ na nasze zdrowie. Dlatego proponujemy Wam zabawę – dorośli, też mogą się pobawić 😉

W co się ubrać? Dziecko ubiera siebie lub lalę albo pluszową zabawkę w zależności od warunków atmosferycznych. Zadaniem Waszej pociechy jest wybrać odpowiednie części garderoby, które założy mroźną zimą, gdy na dworze leje deszcz, w upalny dzień itp.

A teraz ćwiczenia dla rączki. Zapraszamy do wykonania karty pracy nr 5.
Zadaniem dziecka jest połączenie ze sobą rękawiczek i skarpet w pary, a następnie pokolorowanie ich (tak aby nadal stanowiły komplet).

Ps. Karta pracy nr 4 będzie potrzebna nam w przyszłym tygodniu.

——————————————————————————————————————–

Wtorek 24.03.2020r.

Drodzy Rodzice przeczytajcie dzieciom wierszyk.

Małe stworzenie (autor: Barbara Kosowska)

Zdrówko, zdrówko, albo też zdrowie
Jest bardzo ważne, każdy to powie.
Lecz kiedy o nie wcale nie dbamy,
To na choroby wciąż zapadamy.
Jest na tym świecie małe stworzenie,
Może być groźne dla nas szalenie.
To nieprzyjaciel zdrowia prawdziwy,
Choć niewidoczny, lecz zaraźliwy.
Jest na nie sposób, to oczywiste,
Mydło i woda, i ręce czyste!
Bakteria znika, gdy mydło widzi.
Ona czystości bardzo się brzydzi!

Chętne przedszkolaki zachęcamy do wykonania swojej wizji zarazków. Pracę można wykonać techniką kolażu z różnych materiałów, narysować, namalować. Może to być też praca przestrzenna. Wszystko zależy od waszej inwencji twórczej i posiadanych w domu materiałów.

Język angielski . Wymyśl własny układ do piosenki 🙂

——————————————————————————————————————–

Poniedziałek 23.03.2020r.

Piosenka Co trzeba zrobić, by zdrowym być?
(słowa i muzyka: Barbara Kosowska)

http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-5_4/index.html#top (klikamy na nutkę na dole strony)

Co trzeba zrobić, by zdrowym być?
Odżywiać się dobrze i soki pić.
No a poza tym dobra rada:
Gimnastykować się wypada.
Ref.: Wymachy rąk do przodu i w tył,
To wszystko po to, byś zdrowy był.

Świeże powietrze – samo zdrowie
I każdy lekarz wam to powie.
Gdy zdrowe ciało, zdrowy jest duch,
Dbaj o kondycję, zadbaj o ruch.
Ref.: Wymachy rąk…

Co dla nas ważne, teraz już wiesz,
Ruch, zdrowe soki i to, co jesz.
Odłóż komputer, na bok TV,
W tym również sekret zdrowia tkwi.
Ref.: Wymachy rąk…

Zachęcamy by wymyślić ruch do słów piosenki 🙂

„Jemy” zupę – gimnastyka narządów mowy.

Wyobraźcie sobie, że jecie zupę. Najpierw dmuchacie na nią, bo jest gorąca. Zupa Wam smakuje, więc mlaskacie i oblizujecie wargi. Po zakończeniu jedzenia myjecie językiem zęby: na górze, na dole, od środka i od zewnątrz.